Miljöpartist och polis, partiprogramsbloggen

torsdag 26 april 2012

Jag skrev för någon månad sedan ett kortare inlägg på den här bloggen om det komplicerade med att vara miljöpartist och polis (vilket jag är). Inlägget ledde till en diskussion som mynnade ut i att jag bestämde mig för att skriva ett inlägg på miljöpartiets partiprogramsblogg. I slutändan resulterade det i att jag skrev två inlägg, ett mer generellt om att vara miljöpartist och polis som bland annat behandlar att miljöpartiet skulle behöva uppdatera sin syn på polisen, och ett om rättspolitiska sakfrågor med fokus på de kontroversiella ämnena straff och övervakning. Dem som hittar in till den här bloggen är mer än välkomna att läsa inläggen och kommentera ellerkomma med feedback, antingen här eller på partiprogramsbloggen.

2 kommentarer:

Anonym,  27 april 2012 kl. 12:17  

Att vara polis och rösta på MP låter lite som att jobba för ökad invandring och rösta på SD?

Med det sagt vill jag säga att jag inte tycker det är fel att du är miljöpartist, det är tvärtom, starkt.

Martin 28 april 2012 kl. 13:25  

Det var en drastisk jämförelse... Tack hur som helst :-).

Skicka en kommentar