112 - På liv och död

måndag 26 april 2010

På TV4+ sänds för närvarande en realityserie filmad av kamerateam som har följt med poliser, ambulanssjukvårdare och brandmän i deras dagliga arbete. En av de tre poliserna i serien, Jonas Lindkvist, är en kollega till mig på Kista Näpo, och under en tid blev de fotografer och journalister som följde honom en van syn på polisstationen. Jag åkte själv med Jonas under två av de många pass som han var bevakad. Följden av det är att det verkar som om jag kommer att vara med i morgondagens program. Under det pass som jag har fått höra att de skall sända ifrån åkte vi bland annat på ett larm om att en man hade blivit hotad med kniv utanför sin lägenhet. Jag kommer inte kunna se programet imorgon eftersom jag jobbar då, men jag skall i alla fall försöka hinna med att se det på nätet efteråt, och sen skriva lite om händelsen när jag får tid över...

3 kommentarer:

Unknown 27 april 2010 kl. 07:48  

Kul att du skall blir TV-stjärna Martin! ;) Skall verkligen se till att se programmet.

Anonym,  10 augusti 2012 kl. 17:43  

Jag vill ha en date med din vän :)

Martin 14 augusti 2012 kl. 11:21  

Han är gift sedan länge...

Skicka en kommentar